måndag 3 december 2012

Vad har jag gjort idag då..


 Finns inte så många kort på PG men hittade efter lite letande..

Ja, när kvällen kommer och jag summerar dagen så tyckte jag först att jag inte gjort något särskilt men efter en stund kom jag på att det har jag ju visst!
Dagen började på kontoret av att ringa till lönesupporten då jag klantat mig när jag skulle skriva ut lönespecarna.. Sån jäkla röta att det gick backa hela proceduren att jag nästan blev religiös.. Massa jobb jag slapp att göra.. Fint! Vidare var att kopiera en massa papper till revisorn samt lyssna på PG som kom in genom dörren om vad som hänt under förmiddagen. Jag gnällde att jag var hungrig så han fixade lussebulle o kaffe.. Tack! Sen lyssnade jag på att han blev upprörd över att det bildats en massa is på slangar och kopplingar till den här saltningsgrejjen på lastbilen. Ja.. Det hörs över hela bygden..
Lunch..
Målade på övervåningen.. tills det började skymma så knallade jag ut till hästarna. Mockade o longerade Helmersson i snön.. Fick telefon och höll på att smälla av, av ett gapflabb, tack Eva.. Sen in igen o grejade o fejade, vidare till Habo o handlade o hämtade HannaPanna.. Letade en stund efter en grannes jycke som kommit bort men hittades medan vi var ute, otroligt skönt.. Kvällsmat och mys framför TV:n.. Ja denna dagen har gått smällfort och nu dax för duschen..
Jag tänker lägga mej o läsa, skönt!

Inga kommentarer: