måndag 31 december 2012

Denna sida upp!!

 Förra årets nyår med Eva o Henke.. Vi tände Kohm Loy

Så fint!!

Dagen till ära skulle jag tillaga en kalkon, har gjort det en gång innan. Det är ju så himlans gott!! Alltså läste jag på noga, så gott det gick med den lilla pyttelilla texten.. Mne va sjutton.. Så jäkla svårt kan det väl inte va!
Kom till punkten.. -Lägg med bröstsidan upp! O HUR ska jag veta det? Vände på den nåra gånger.. Hm! Det är nog denna.. Sen slutade jag o läsa för resten visste jag! Eller hur? När termometern visade 80 grader så skulle den ut och jag hade öst den och pysslat om den så bra heeela tiden.
Googlade på nätet om hur den skulle bli knaprig och den bilden var inte alls lik min kalkon!
Man skulle tydligen bundit ihop benen också och sen hade jag lagt men på håll också.. Morr!!
Min kalkon såg ut som en lönnfet strandbadare, lite blek med utslagna ben.. Fasen me!
På men grillen i ugnen och vips hade jag en knaperstekt kalkon!
Fint! Smaken var det inget fel på iallafall.
Paltkoma nästa! När vi hämtat andan en stund gled vi ner i badtunnan.. Termometern visade på 45 grader! Till slut kravlade vi oss upp som kokta kräftor.. Att det var kallt att gå upp var bara såå skönt..
Nu är slappar vi och inväntar Pia med familia som kommer över en sväng. I morgon blir det hundträning i Kyrkekvarn med Pernilla, så bli så kul.
Tränade lite här hemma idag och han var så fin Indy, taggad till tusen..
Petter är i Sälen med sina kompisar, dom verkar ha riktigt kul.. Saknar att vi inte ska åka upp i vinter.
PG har ju jour 24/7 så det kan vi fetglömma..
Nu ska jag pysa upp en pilsner..

Inga kommentarer: