lördag 22 december 2012

Finaste..

Fick en sån fin julhälsning innan som betydde mycket, det gjorde gott!

Idag är jag pigg igen och nu glöder telefonen med sms mellan mej o Pernilla! Jävlar nu är jag träningsugen till tusen.. Har kollat på Kyrkekvarn om att hyra hallen där och det vill till.. Annars får jag skämmas för vi ska snart till Johan o träna. Det kan ju omöjligt inte hänt ett skit sen vi tränade sist!!

PG har huggt granen och nu står den på altanen och väntar.. Hoppas hoppas att han inte behöver åka iväg i natt o ploga snö och salta, man vet ju aldrig. Julen ser ut att bli vit iallafall. Det ska börja snöa i morgon eftermiddag och sluta vid 13 på julafton. Så bra! Vi äter vid 13.30!

Hela kalaset ska hållas här hemma och jag tycker att det är kul att fixa och laga mat bara man inte känner stress men jag tror jag har läget under kontroll :)) Eller hur? Jag vill ha lite stress, nu sa jag LITE! Så inte Karman biter ett hack i röven på mej!
Jag har skrivit en lista på Att göra-saker och det måste jag ha så jag inte missar mer än nödvändigt..
Ska börja dagen med att släpa ner ett bord från logen som jag ska duka på så vi får plats..

Får ett minne från sommaren min syster med familj skulle flytta tillbaka till USA..
Dom bodde också på landet och hade en stor härlig lada.. På deras loge fanns ett jättefint badkar som jag fick, det hade jag tänkt att ha ute i syrenbersån så man skulle kunna bada i det ute (Gud va får jag allt ifrån.. suck!) .. NU var det inte så smidigt att få ner det men vaddå.. vi klara väl det .. eller?
Vi fick fram det till kanten och det var verkligen långt ner och jag har ju höjdskräck.. Gulp! Ett lååångt rep band vi fast i badkars-avloppsröret och började fira ner det.. det gick ju jättebra!! Jag såg mig själv ligga där i badkaret o njuta allaredan! Grejen var bara den att vi firade ner det liiite för fort.. så när det tog mark i betonggolvet hörde vi ett krasmande ljud!
-Vad var det? Öhh, vet inte.. konstigt va!
Vad som hänt var att hela emaljen på badkaret krackelerat när det tog mark.. Satan också!! Kommer inte ihåg var jag gjorde av det sen, men badat i det har jag inte gjort iallafall..

Ska komma ihåg att fira ner bordet lugnt i morgon så gästerna får plats runt bordet.. Så alltid lärde jag mej något av det hela..





Inga kommentarer: