måndag 24 december 2012

Jag stod där och kände hur jag verkligen inte ville..

Nää, det ville jag inte!! Jag ville INTE!!

Skulle bara kolla hur det gick för PG på vägarna.. och då fick jag en vädjan .. OM jag möjligtvis kunde gå ut och koppla på motorvärmaren på lastmaskinen för den skull ut (skit)tidigt på snöröj i Habo..
Vad göra?
Jo, jag och Hanna knallar ut 00.30 inatt (vi ansåg att vi skulle gå o knoppa egentligen efter allt julstök) Pannlampa och tjockiskläder och men en halv instruktion hur jag skulle gå tillväga. (en halv bara för att jag stängde av öronen)
Det här stora aset till lastmaskin.. men allt går om man är tjurig. Denna gigantiska motorlucka att öppna och bara hitta hur man öppnar den... och pilla fram en sladd.. och vilken dååå? Men vi antog att det var den lilla svarta som fanns där och då fick vi börja jakten på den andra sladden.. och trångt var det!!!!!!!! Och man ser inte jättebra heller men vi hittade nått som liknade den och det var inte rätt med en gång men sen jäklar!! Fällde ner luckan utan att slå ihjäl oss, perfekt!! Sen bad jag en stilla bön att det vart rätt och gick o duschade..
Ställde klockan på 7.30, knallade ner och kolla ut!
Ops! Där stod Gurras bil på planen, näst intill översnöad.. Alltså hade han åkt med hjullastaren för länge sedan.. O då vart jag glad att vi gick ut ändå på natten och fixade ihop det hela, så hann slapp sätta sig i en kall maskin..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gott kämpat pinglor, va skulle gubbarna vara utan oss?! ;-)/Pernilla

Cia sa...

Ja det är sant Pernilla!! Tack för idag, det var himlans kul!!

Cia sa...

Ja det är sant Pernilla!! Tack för idag, det var himlans kul!!