tisdag 4 december 2012

Det blir vinter.. VARJE år!!



Nu får jag sticka ut hakan lite fint här så inte karman biter mig i röven direkt alltså.. Men jag bara måste säga vad jag tycker och känner.
Detta med SNÖ!! Gud va känsligt det är.. Det är som om det kom en naturkatastrof varje gång det blir mer än 10 cm!!  Det är lika för alla.  En del anser att dom har det riktigt besvärligt!!
Man måste både skrapa rutor på bilen, skotta framför huset, leta fram vinterkläder och att bilen är kall! (Neee fy, stackars!!))
-Dom har inte plogat eller sandat gator o vägar.. Nej just det .. Vilken oerhörd chock!!

Alla gör så gott dom kan.. Ingen får åka ut och ploga eller sanda eller salta förräns dom ringer om det!!
PG har snöjour och har varit upp på nätterna och kollat och ansett att det var dax att åka men Nix!
Sen blir det bråttom.. Efter några timmar!
Då ska allt ske på en gång vilket är tekniskt omöjligt.. Sen är jag inte sen att hålla med att det finns vissa delar av vägarna som är uruselt skötta..
Meeeen, det kan bero på något så kör därefter och håll avståndet.. Har har vi bilister vårt egna ansvar.

Mötte nyss en bilist på våran smala oplogade väg till Gustav Adolf (med 30 cm snö), som absolut trodde hon körde på sommarunderlag.. Vad förvånad hon måste blivit när hon skulle bromsa nere vid 195:a.

Sen alla kommentarer om snön..
- Kan dom inte ploga gatan innan jag skottar min uppfart!! Nu får jag ju skotta igen!
(Ok! Självcentrerad värld. Dom skottar ju enbart den gatan!))
-Nu lägger dom snön.. preciiis där jag brukar ställa min bil!!
(Kommunens mark, sorry. Köp den annars)
-Kunde dom inte ploga innan det blev så slaskigt.. det är ju jättetungt och skotta bort!
(Provat att trolla bort det kanske?)

Mitt råd är: När du köper en bil..
Tänk då på att det inte är enbart sommar alltid. Köp en normal bil och sätt på bra vinterdäck och ta det lugnt så ordnar det det sig.. Tack o hej!



2 kommentarer:

Eva Malmberg sa...

Jag älskar din blogg Cia..=)

Cia sa...

Tack Eva!! Jag älskar din blogg.. läser den varje gång du skriver!!