måndag 24 december 2012

God jul alla!!

Fasen va tajt det var med tiden idag.. Karman bet mig ett stort hack i röven! Trodde jag hade allt under kontroll!! Shore!! Saker händer.. sannerligen!! Men en härlig jul har det varit med massor med god mat och goa släktingar har vi varit här idag, tacksam för att man har varandra!!
Men idag fick jag bita ihop o peka med HELA handen för att dirigera ut lite uppgifter så vi skulle få ihop det hela..
Ringde och väckte Petter.. Frukost!! -Det behöver skottas. plogas och sa jag att det behövde skottas?
Hanna satte jag att dammsuga och torka golven och rasta hundar..mm!
Jag hängde över grytorna!! Det var ju perfekt ända tills jag skulle hämta fram den lilla nubben som skulle på kylning.. Av någon anledning hade jag puttat in det bakom fritösen som stod i skafferiet längst upp!
O det var ju läbbig den här fritösen så den ville jag inte ställa på det nydukade bordet, helt naturligt!
Ja! Så jag balanserade den på ena handen samtidigt som jag skulle bli lååång och hitta den förbannade flaskan!! Ja.. Så trodde jag att någon skulle vara med mig så det skulle gå bra! Han var såklart någon annan stans! Skiten välte rätt in bland hyllorna med allt slabb och ett avgrundsvrål!!
Nu är det inte lika klabbigt längre för att göra en sorglig historia kort men jag höll på att få en stressfraktur i hjärnan..
Men det ordnar sig alltid!!
Vi fick gott att äta och mycket mys har det varit ikväll och jag är djupt tacksam för min familj och släkt!!
En fridfull jul till er alla.. För det har jag.. Nu :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhh va du fixar o fejar! god fortsättning till Er alla! Pernilla