tisdag 29 januari 2013

Snabba ryck och Matilda ställer...

Ja idag vart det snabba ryck iväg på lydnadsträning i Sandhem. Jag skulle kolla tider och vips var det rätt fulltecknat i Aktivitetshallen.. Alltså blev det panikutryckning när det stod klart att jag och Matilda skulle få tiden som fanns..  O Matilda bangade inte på det

Körde ett bra pass med Indy, tycker jag nog. Full fart och fläkt och höll på mest med apporteringen.. Igen! Matilda flikar in med bra tips.. Jättebra! Ville spara honom tills kvällen så det blev ett kortare pass.. Matilda körde LKL med Rappi, lite trix och energi i stegen så såg det fint ut. En härlig hund Rappi som läser Matilda som en öppen bok, vilket jag tycker är positivt..
Svårt blir det samtidigt såklart :)
Härliga Blixt jobbade på som attan med att hitta position och vill vara sååå till lags.. En riktigt härlig individ!

Sen blev vi ju hungriga såklart och åkte till Landhs för lunch.. Det blir ju såklart hundsnack och tiden rinner iväg.. En riktigt trevlig dag, tack goa Matilda!!

Nu blev det inställt ikväll med vår skyddsträning, Micke fick valpar.. Ja eller inte Micke  då men en av tikarna. Kul!
Jag o Pernilla var ju inställda på att träna så vi packade in hundarna och värnen och åkte till Tidaholms BK... För rondering. Jag lämnade Indy hemma och tog med Mollan som fick komma ut på lite träning också.. Det uppskattade hon och skötte sig så fint så.. Lilla Mollan!

I morgon blir det mer träning.. tror jag kommit in i ett träningsstim.. OMG! Beror nog på att det inte är så satans kallt just nu..


Inga kommentarer: