torsdag 7 mars 2013

Egentligen borde jag inte berätta..

Nu kör vi!!

Men det bjuder jag på.. Kanske kan någon känna sig lite smartare.. eller få sig ett skratt.. eller le en stund...

Saken var den att jag skulle måla bakom kaminen men hittade inte rätt färg. Kan säga att jag lagt ut lite pengar på färg och att gå tillbaka med färgburken till färgaffären med färgblandningen på hjälper inte alltid att få rätt nyans heller.. om butiken bytt färgtillagningssystem!!!! Usch ja! För gult, för rosa, FÖR FULT!!!
Detta har ju gjort att jag tappade lite lusten att måla klart övervåningen för jag ville ha allt SAMMA!!!
Men se på faaan! I förrådet hittade jag en gammal färgburk med exakt rätt nyans!!! Detta var ju lite för bra!! Japp!! Den hade stelnat lite i botten och det var ju inte jättemycket kvar i 5 litershinken heller men skam den som ger sig. I med en skvätt vatten och rörde runt lite o det liknade mest .. Keso! Satan..
Jag orkar inte vispa mer.. Tänk tänk! Jamen elvispen blir bra.. Räknade med att det skulle gå att få ren igen när det var vattenbaserad färg :) Jomen bättre blev det..
Plan C = Saft-majan. Sila färgen måste gå om den är lite tunnare.. Det går, men inte superbra. Men jag har nu provat och vet att det tar lite tid :) Under tiden jag målade pratade jag med Eva (en timme) om helgens kommande bravader..
Så nu har jag samma nyans bakom kaminen också och jag är lycklig.. Nu får jag shoppa en hink till övervåningen också..

I kväll har vi kört lydnad jag och Pernilla, så härligt att det är ljust ute! Det ger energi till tusen!
Ja just det. När jag tittade ut genom köksfönstret idag hade det tinat av en del snö. Precis så lagom att jag kunde lägga lite spårrutor till Indy. Ja det var ju perfekt..


Inga kommentarer: