fredag 15 mars 2013

Snart kommer dom med den vita tröjan..

Fina Pernilla och Zuma i somras..

Pernilla och jag har tränat hund ikväll. Vi höll på att sätta oss med bil och hundsläp det första vi gjorde, men vi är ju såå jäkla bra, så vi fixade det! Såklart!!

Sen körde vi lydnad varvat med drift.. och det hörs vill jag lova när vi tränar..
Vi tjoar och tjimmar och det skäller.. Låter nog som ett indianläger :)

Det hörs extra bra när det är lövfritt och snö och is.. dessutom att vi är högt över Brandstorp.
Vi kom på det, när vi tränat sista hunden.. Att va tyst det blev!

Tur det ingen trafik är förbi eller promenadstråk.. för dom hade nog ringt till något lämpligt ställe..

Nöjda med träningen är vi. Plus i kanten att vi höll oss till det vi tänkt :) Kort och intensivt vill vi ha det.
I morgon nytt pass. Jag har inte tränat sen i söndags o det var en gasad Indy vill jag lova..
Pernilla bara gapskrattade och jag var tvungen att full fokus, jättekul träning..

Väldigt lätt att bli statisk och långrandig och tråkig i träningen. det piggar upp om det händer mycket. Pernilla fick i uppgift att bara få röra sig på 15 kvm på träningen med Zuma. Det blev en väldig skillnad, mycket bra samtidigt som det ska vara ordning och reda..

Pike tränade lek med boll.. Verkligen inte att underskatta! Inga krav innan leken funkar..

Så gör vi men det finns alla möjliga vägar att gå, och det är ju det som är så kul!!
Ha kul på vägen till målet.. oavsett vilken väg man tar dit!!
Ha en goer kväll..



Inga kommentarer: