onsdag 6 mars 2013

Lite nytt..


I går drog vi till Nossebro igen, jag o Pernilla, för o träna hundarna. Mycket man hinner med att diskutera och fundera på den stunden i bilen, vilket är kul. Vi har ju mycket lika tankar och känner varandra så väl, så kommer man på något nytt så provar man ju gärna den teorin .. om den verkligen är så lysande egentligen. Och ibland så kommer vi på nått riktigt bra och mest skrotar vi när vi inser att.. Njaee!

Pikes träning i skyddet såg jag aldrig igår men Pernilla var så nöjd. Zuma har tagit sej ordentligt, sorterar bättre över vad som ska göras och har fått bättre skall och några riktigt bra bett blev det, jättekul!

Indy provade vi några helt nya övningar som gick ut på att han inte skulle vara så fixerad vid ärmen utan bevaka figuranten. Han har ju bara bevakat ärmen innan.. Riktigt intressant! Gick väldigt trögt i början för han förstod inte riktigt poängen med detta.. Men sen minsann kom han på..

En liten paus och sen ut ett kort kort pass till för att se vad han tagit till sig. Och jorå.. Några såna pass till och sen lägga över det i bevakningen så får vi se om han ändrat sig något..

Åh, vill åka igen redan i morgon!!

I kväll har vi varit med Helmer i Bottnaryd hos en duktig tjej som kollade igenom honom sen han gick omkull på isen här hemma. Lite justerad var han som hon rättade till, så skönt. Han somnade nästan, lilla Plutten.

På vägen dit var det ruskigt nära att vi krockade med en älg, fy fan va nära..
Hann bromsa in lite och sa nej nej nej nej!! Det kröp i hela kroppen efteråt!!

I dag har jag också varit hos min goa vän Inger..
Kanske är jag en levande skyddsängel skojade vi om idag. En enkel insatts gjorde jag idag som betydde mycket för henne, det kändes så roligt.
En annan dag jag kom dit blev jag räddare i nöden när hennes man Anders fick ett getingstick och blev supersjuk.. Dom fick slänga sig i bilen och möta ambulansen.. Kvar på gräsmattan stog jag med deras lilla bäbis och två småflickor.. Då var jag på rätt plats ändå..



Inga kommentarer: