söndag 17 mars 2013

Summa sumarum ..

En helg går fort och varför tror jag fortfarande att jag ska få så mycket gjort? Särskilt när jag slappar mellan varven? Är sådär nöjd med mig själv när vi tränade idag. Jag skulle haft mer energi! Hur ska hunden kunna ge energi när jag inte visar vilken energi jag vill ha? Bättring tack, till nästa pass!!

Gjort en smörgåstårta tills i morgon, då förväntar jag mig skönsång vid sängkanten.. Vi är lediga i morgon jag och Hanna men det blir tidigt ändå. Meeeen.. Vi kan alltid gå o knoppa igen tröstade jag mig med.. Jag gillar verkligen att snoooza på morgonen ;)

PG hade lovat att ta jour på prev-saltningen idag då kollegor skulle på en mässa, så jag hoppade skyddsträningen i Jonslund idag. Ifall PG åker så vet man inte när han är tillbaka och Hanna hade blivit ensam här hemma hela dagen. Känns inte så bra att åka iväg då.
Men inget blev det med det så lite annat har vi grejat med.
Tog ut Molly på en kort lydnadspass och jag har kunnat se att hon ändrat sig lite under några veckor. Känns som hon har mognat en del faktiskt.. Verkligen positivt.
PG funderar på att skaffa en hund också.. Fast det blir en liten en, som ska vara med han på dagarna..

Jo just det! Jag har lagt in en beställning på hundbur till min bil också!! Kommer bli superbra. Bara svetsaren (PG) får tid någon dag. Jag får fjäska en del tror jag.. Eller också köra skitiga hundar i bilen.. Ja vi får se vad jag känner för :)

Ikväll tog vi en härlig runda på Hökensås med hundarna. Precis lagom kallt och solen sken.. Snipp snapp snut så var denna helgen slut.. och den gamla diskmaskinen står fortfarande kvar på altanen.. 3.dje veckan nu tror ja :) Det skenar inte..

Inga kommentarer: