söndag 3 mars 2013

Solen lyste minsann idag..

Tanken var badhuset idag men planerna ändrades, det blev en härlig promenad i solen. Jag o Petter gick en lång runda med hundarna och passade på att träna Molly att gå ordentligt i koppel!!
Det är ju A och O att kunna gå vetigt i koppel!!! Dåligt att jag inte tränar det mer men har jag båda hundarna själv är det inga problem alls..

Ibland poppar det i Mollans hjärna och det var en sån dag idag.. Att gå sist betyder antagligen att man missar gräsligt mycket enligt henne. Hon vill se vad Indy gör och det är bara som så att han gör inget särskilt utan bara lunkar på.. som en normal hund brukar göra.
-Ska ni gå först, undrar Petter efter en stund..
-Aldrig!! Nu tränar vi..
Så efter en stund så... Japp! Ett par ordentliga tillsägelser så var det klart.. men behöver säkerligen upprepas igen..

Min förb..de fot började värka efter några kilometer och innan vi var hemma så höll jag på att krevera..
Sviterna sitter i ännu efter den ödesdigra dagen för 3 år sen då jag skulle spåra och korsband och diverse andra grejer kraschade. Snedbelastning och nu en ond fot. Funderar på att åka till den där Gurun i Göteborg som nästan kan trolla en bra igen :) Det får funderas på.. Han fixar ihop både folk och fä.

Tränat en sväng lydnad.. Nu gäller det att ligga i med träningen för på söndag bär det av till Johan.. Och på lördagen är det fest på Harrys ... 40 årsfest! ( En kollega till PG)
Ska bli galet kul och tycker det känns bra att vi tränar för Johan kl 15 på söndagen :))

Inga kommentarer: