fredag 1 mars 2013

Vi är väl galna antagligen..

.. jag o Pernilla.. Hur vi nördar och diskuterar våran träning.  .Jaoooo.. men det underlättar säkert en del att vara lite galen.. För hur ska man annars göra? 

Sista lydnadspasset med Indy blev jag riktigt nöjd med.. Nu känns det att han börjar komma igen efter den sista tidens light träning. Det funkar inte så bra att ställa av honom eller ställa av och ställa av, det har jag inte heller gjort men det har varit mindre träningstillfällen.. Då hade det passat bättre att träna teknik istället när driften minskar.. Men nu kändes det riktigt fint i går så nu hoppas jag att we are back again, in the same mode :) 
I morgon kör vi igen.. japp!!

Annars har det varit en tur till ridhuset ikväll med Helmer.. Blev fundersam så det blir att ringa Kiddet och be att hon tar en titt på honom snart igen, hon är equie-terapeut. Helmer ramlade omkull på isen för en vecka sedan, vi har inte sett något annorlunda men nu ikväll så ser jag en stelhet.. Lika bra att hon tar en titt, annars får jag inte en lugn stund.. det blir nästan som en mani.. 
Han är ju en gammal gentleman så han ska ha det bästa :) Fina Helmer!
Nu har alla gått och knoppat, bara jag och jyckarna vakna. Svärmors hund Jörgen är här över helgen. Indy tittar knappast på honom och Molly kan inte låta bli istället.. Bästa att han slaggar uppe. För husfridens skull.. Jörgen alltså!

Inga kommentarer: