måndag 11 mars 2013

En himla massa roliga minnen..


Vilken rolig helg det har varit! I lördags var vi på 40 år fest för Andreas på Harrys i stan. Massor med folk! Och vilken rolig fest! Alla var på toppenhumör och massor med gott att äta och dricka. Ett roligt och fint tal höll Kicki för sin Andreas och sen började paketöppningen. Här var det fantasi på vad man kunnat komma på att han skulle behöva..ha ha!!
Vi var några som gått ihop om rolig överraskning och vad det blir vet han inte om ännu. Bara för att vi skulle göra det lite listigare hade vi lagt ner ledtrådar i ett paket, men jag tror inte han blev klokare av det precis :) Delar till en scania, styrspakar och gamla motorgrejer, pom-poms och stringtrosor.. Ja det blev jubel i salen :) 31 augusti lär han få veta exakt vad som sker..
Ett bra band spelade och finalen var när Andreas sjöng sista låten "I can jive!" Tror taket lyfte! Kul att träffa en massa folk och babbla och ta lite öl och dansa. En fest man kommer ihåg.
Något mosiga och trötta var vi på söndagen.. och stela! Pg hade dansat så väldans så han hade halkat omkull och var något justerad :)

Jag väntade mest på att få åka och träna Indy. Snälla Pernilla hade lovat att köra idag.. för att vara på den säkra sidan :)
Indy kändes jättefin och det blev beröm godkänt på det vi gjort.. Jabba!! Blev väldigt glad över det! Pernilla och Zuma hade också gjort fina framsteg sen sist, jättekul!
Zuma var inte riktigt på sitt bästa humör ändå, lite i ofokus men det var egentligen bra för det blev träningstips på det också.
Ytterligare en tjej var med, kul att se henne träna också, ett jätteduktigt ekipage som tävlat mycket. Det ger ju också inspiration. Johan körde sina två hundar och jag säger bara wow!! Den lilla hunden som är större än den äldre kommer nog bli nått alldeles extra.

Jag har också sett en annan hund som föll mig i smaken, min önskehund.
Den var verkligen något extra. Ska bli kul om man kan få följa den och se hur det utvecklas. En toppenhund. Massor med energi men var verkligen mån om att vara till lags till sin förare..

Tror att vi höll på att frysa ihjäl där vi stod och när vi satte oss i bilen för hemfärd vred vi på rövsteken på full effekt. Sista knorren på träningen tycker jag är när vi sitter och pratar vad vi gått igenom. Perfekt!
Hungriga var vi så det blev pizza till middag och sen bar det hemmåt och jag slängde mig i soffan o slappade resten av kvällen.. Skönt att ligga i värmen från kakelugnen och summera helgen..
-Vad skrattar du åt, säger PG..
-Ja det kommer fram roliga minnen sen gårdagen, säger jag.
Såna helger kan man inte få för mycket av..

Inga kommentarer: