fredag 29 mars 2013

Grymt bra träning!!


Skyddsträning stod på agendan idag och vi hade planerat att köra stärkande arbete. Lite också för att testa av hur han ligger till..
Trodde aldrig att han skulle sortera och hämta så mycket kraft på dessa 2 pass!! Jag blev otroligt glad och Indy ska vi inte prata om.. Han var såå stolt över sig själv!! Han anser sig numera klara preciiis allt!!
Träningen var i en trång lada utan belysning.. Till och med hade vi stäng dörrarna så det var helskumt där inne..
-Vad är nu detta? Indys kugghjul arbetade för fullt.. Atttt det var nått i görningen hade han inte missat, men vad?
Någon skummis hade gömt sig bakom en maskin och levde rövare plötsligt.. På väg dit så skulle han ta sig igenom diverse saker och hej vad det gick.. när det gick lite tung så var det lite stöttning av mig och han löste det så bra!!
Sista passet ägde han hela ladan!! Vad som än hände så löste han det perfekt. 2 bett sista passet och då låg han på topp.. ut genom dörren och glänsa på planen.. Jajjamen!! Han var så stolt och jag med:)

Mollan fick ett lydnadspass och ett pass med trasan.. Hon är galen hon Mollan.. Hon hamnar i nått kosmiskt tillstånd när hon ska träna bitövningar.. En överslagshandling som krävde sitt plåster :)

Ätit gott har vi gjort idag och fått så fin hjälp av många.. All heder till er.. Ingen prestige eller "någon som kanvetbästförjagharhållitpåsåååålänge" Här är det egna tankar och råd och funderingar som hjälper. Vad vill jag ha ut med min hund? Så himla härligt!! Man är glad och tacksam närman åker därifrån!! Tack för en toppendag!!


Inga kommentarer: