tisdag 19 mars 2013

Om jag sover? Neeee!!!!

Ledig dag för både mig och Hanna o vi trynar såklart. Telefonen ringer 7.30.
-Om jag sover?. Neheee!
-Vad jag gör? Inget speciellt precis!!
Mitt uppdrag, som jag inte sa nej till, bara för att jag är sååå snäll var att hämta ut ett paket på posten INNAN kl 10!
Skitlätt!!
Om man får rätt tid angett!!
Ryckte i dörren på posten 9.33 och det var stängt! What!!  Jaha , det stänger 9.30 och öppnar 16.00 igen.
Och det var lite panikartat också att få ut det här paketet!! En maskin stod stilla ute i skogen och det här var reservdelen..och mekaniker på väg!!  Ops!!

Nu hade jag parkerat utanför deras fikarum på posten, det var väl en bra ide.. Jag kunde hålla koll på när rasten var slut och försöka få någon snäll postanställd att göra dagens goda gärning!!
Så där satt jag och spelade på telefonen när det knackade på rutan.. Shit! En postanställd som stog med ett paket i näven.. VA!!
-Hon undrade om jag skulle ha ett il-företags-snabbt- som-faaan-paket!! Fast hon uttryckte sej inte så precis. Å jädrar henne kunde jag få hjälp av!!
-Nej inte det paketet men ett annat och jag gled med in på posten bland alla paket och kuvert.
Ett nummer hade jag fått med mig som jag trodde var ett kollinummer som visade sig vara ett telefonnummer! Gud vilken krånglig kund jag är!! Inte nog med det, efter förti-femton telefonsamtal så gick det upp en liten ledtråd i min hjärna. För det första var paketet INTE till PG schakt och åkeri!! Nehe!! Efter en mindre utredning var det till en mekaniker.. som skulle laga maskinen!! Tror dom att jag är en siare!! Jag fick ett telefonnummer till mekanikern som inte svarade.. Jabba!! När jag körde med utmattningsmetoden att låta signalerna gå.. så tittar jag på det häringa paketet hon kom ut med när jag satt i bilen.. På det fanns samma nummer jag ringde.. BINGO!! det var alltså det paketet ändå!!
Glad över att det löst sig och efter allt tackande så tänkte jag pipa ut genom dörren.. men tryckte på nån knapp där .. så jag kom inte ut och ingen kom in.. det var ju lustigt!! Lite tryckande igen så svischade jag iväg och kom prick 20 sekunder innan mekanikern anlände..
Nästa gång tänker jag kräva lite mer besked om jag ska hämta något på posten!!

Inga kommentarer: