lördag 30 mars 2013

Alla behöver vi lite inspiration..

Felicia Brundin Robin Ingvarsson och Nellie Berntsson

Pinsamma mamman (jag!) bad om ett kort tillsammans med Hanna Nellie och Maria :) 








I dag hade jag lovat Hanna att åka med till Borås och kolla på en hopp-clinic. Är ju alltid kul att komma ut och få lite inspiration i det man håller på med.. :) Kompisen Maria var med också. Det var en överaskningspresent till henne.. Clinicen hölls av Robin Ingvarsson, Nellie Berntsson och Felicia Brundin..

Så alltså ringde klockan 6.. Upp o hoppa liksom och dra i sej en panna kaffe och kolla vilket humör man var på.
På plats 10 minuter efter att det startade och jag undrar än, varför var det så lite folk!! En superbra clinic med hur många bra tips som helst.. till ALLA!!
Hur värmer man upp sin häst, vad är viktigt att tänka på här. Olika cavaletti-tekniker..Hoppteknik på vanliga hinder.. Hur kan man tänka här och utveckla det hela? Hur får jag hästen uppmärksam och inte ett lok som springer runt? Hur får jag hästen att ha rätt galopp när den landar? Hur gör jag det bra för hästen om den tycker ett hinder är lite läskigt? Oändligt mycket tips!! Kul att det fanns med "kändisar" som har bloggar ungarna följer.. och se dom i action..
Tre olika grupper med hästtjejer var det och några grupper med mer tävlingsvana..
God lunch fick vi också bestående av taccos.. En heldag med hästinspiration och behöver jag säga att tjejerna var entusiastiska när vi åkte hem? Hade jag bara pallat hade vi åkt ner till ridhuset för ett pass..

Inga kommentarer: