onsdag 15 augusti 2012

Å inte hinner jag det jag tänkt heller..

Tv-mys! Hanna o Mollanbollan

Vaknade vid 6 i morse men inte hade jag lust att knata upp just då.. fast det hade jag behövt :) Vid halv 8 kokade jag en balja kaffe och PG kom hem med färska frallor. Han hade varit på möte i stan och skulle hem och byta till lastbilen..
På förmiddagen tittade Eva och Elin förbi en sväng. Eva o Henke som gift sej också! En jättefin ring och fina kort på brudparet fick jag se.. Så roligt!! Lilla goa Elin är en sån söt liten tjej som håller igång och bländar av med soliga leenden .. Gull-unge. PG sitter mer än gärna med henne i knät och gosar.

Ja sen jag var det dax för lunch.. Jag hann smita upp och måla en skvätt på huset innan det var dax för lite hundträning. I dag hade jag bestämt mig för att träna tända och släcka! Och snabbt skulle det gå!! Här får han fokusera på mina kommandon o signaler.. Annars ajja bajja:) Det tog han fint Indy och det blev skillnad verkligen. Som Pernilla sa, det syns när jag bestämt mig:)
Nu gäller det att vara lika noga hela tiden och vara petig.
Efter det tränades rondering runt värn. Ja eller jag tränade mest mig själv i hur jag skulle föra hunden. Kommando start mot "domare". In och vända upp, skicka hunden, tecken, hunden fokusera på mig skicka till nästa. Och JAG ska gå på en RAK linje och inte få hunden BAKOM mig!
Ja efter 4 pass rondering så blev det lite bätter men då var Indy-Pindy helt slutt!!
Pernilla fick in fina ronderingar på Zuma också, riktigt snyggt! Sen kastade jag mej in i bilen igen och hem för å hämta PG vidare till stan och hämta bussen som varit inne för turbo-byte. Hanna ville åka till Höök och det gjorde vi. Där tog min energi slut kan jag säga.. Helt slut!!
Hem igen o fixa. Petter åkte till stan igen med lastbilen för att jobba några timmar till. Och nu är jag trött trött trött!! Ska strax kasta mig in i duschen och slänga mig i sängen.. Ny dag i morgon

2 kommentarer:

Eva sa...

Tack för trevligt sällskap.. är avundsjuk på allt roligt ni hittar på.!!

Cia sa...

Häng på istället! Elin kommer bli en fantastisk hundförarflicka med den starten.. Vi kan gosa med Elin medan du tränar hund:)