tisdag 14 augusti 2012

Ja var ska man börja..

Dagar hart gått i en rasande tempo med massor av roligt. Så mycket som jag skrattat i helgen var det länge sen jag gjorde! I onsdags började Barn och ungdomslägret, en hel del förberedelser har det varit med det. 18 glada ungar med hundar var på plats. Jag hade kökstjänst i två dagar med matlagning och disk, full rulle. Jag och Tarja gjorde ett bra jobb tycker jag..
Här är det samling för frisk/sjukvård

Toppentjejen Amanda som var Agility instruktör

Sen vidare till IPO SM i Värnamo.. Ja innan vi kom iväg var en hel vetenskap!! Jag o Pernilla Sara och Hanna skulle trycka in alla pinaler som skulle med plus liite till.. ha ha! Taikon touring verkligen!
Man får plats med mycket grejjer i en husvagn. Kolla in reservdäcket som också fick plats!


Vi tyckte att ena däcket på vagnen var lite platt så vi skulle fylla luft i det, då upptäckte jag en stor spricka i det... Tur det..
Men nu blev det bekymmer vilket däck vi skulle ta i stället? PG var på Visingsö så där kunde vi inte få någon hjälp.. Reservdäcket var fullt med sprickor upptäckte jag när jag fick loss det från undersidan.. Som en räddare i nöden kom Petter hem och slängde på två av däcken från hästtransporten..
Yihhaaaa!!
Byte av däck då ja:)

Iväg gasade vi på väg till stan för att inhandla en europakabel till vagnen.. Då insåg vi att bromsarna var kraftigt överhettade på vagnen. Men hallåååå!! Den är helt nybesiktigad sen tre dagar då fanns inga problem!!! Vi har nog världsrekordet i hur lång tid det tar från Jönköping till Värnamo tror jag, köra stanna och svalna..osv! Skit samma fram kom vi, det gäller att ha motivation alltså:)
Naturligtvis kör vi fel när vi ska navigera oss från SM planen efter att ha ställt vagnen på campingen, vi hittade inte raka vägen till campingen om man säger så! Det gick i och för sig bra resten av dagarna. (där ser man!)
Upp i ottan och ut för att kolla spåren på lördagmorgon. Det är faktiskt lite mysigt att åka ut tidigt på morgonen och kolla, många duktiga hundar och förare fick vi se. Inte helt lätta spårmarker fick vi höra, och det kan jag förstå.
Sen for vi tillbaka och tittade på lydnaden och skyddet. En del hundar med förare imponerade stort måste jag säja. Jag gillar ju stora kraftiga hanar med pondus.. ha ha!! På kvällen åt vi lite gott och tog lite vin, då fick vi tag på en kille som skulle kunna hjälpa oss med bromsarna innan vi åkte hem och det var ju tacksamt!
Vi blev inbjudna till grannen på lite mer vin och jisses vad jag skrattade.. ända till på söndagen. Pernilla kan verkligen hålla låda:)
Hanna och Sara cyklade runt i hela Värnamo o shoppade. 

På söndagen parkerade vi våra arslen på bänken coch fick njuta av fler fina ekipage, extra kul när man känner igen också. Anders Svedberg och hans hund Pax vann ju hela alltet efter presterat hög poäng i alla grenarna. Gud va snyggt det såg ut!!! Jäkligt roliga dagar och jag hade lätt kunnat sitta där två till..

Anders Svedberg och Pax vinner SM!!!!!


Pernilla mekar bromsar

Ja och sen skulle vi hem och då fanns ju inte de där grabbarna kvar som skulle hjälpa oss! Nehe då! Jag lånade ihop lite verktyg och ringde PG för att kolla VAR bultarna satt som skulle lossas på vagnen så bromsjäveln inte skulle börja hetta up fälghelvetet!! Då tog det hus i lådan!! En avlusning att jag inte ringt och meddelat att det var sååå illa, vi fick inte köra vagnen hem utan han skulle hämta den men det sa jag att det skulle vi visst! Pernilla som är en smidig kvinna gled in under vagnen och vi fick ogjort arbete där under för vi saknade dom rätta grejjerna. Vi sket helt enkelt i det och började åka, då var vi sugna på att komma hem. Klockan var då 19.30!! PG ringer i allafall och är på väg till oss så vi ställer Aset i Klevshult helt enkelt, då med svala bromsar!! Jaha!!
Tacksam naturligtvis att vi kom hem till slut!! In i duschen och jag tror jag somnade innan huvet landade på kudden!! Ja vilka roliga dagar det varit.
I går och idag har jag tränat ihop med Jeanette och Matilda, himla kul har det varit. Jag vill så gärna lära mig mer och roligt att höra från andra hur dom gör i sin träning. Man kan ju lösa problem och inlärning på hur många sätt som helst. Det som ändå löper som en röd tråd i all träning är att man har träningskamrater som är intresserad av att titta och hjälpa. Det är svårt att bara köra på för man missar en del saker man inte ser själv..
Dax att dra på sej brallor och dojjor för Hanna ska rida ett pass på Helmer..

Hanna på träningen idag... Man kan fundera alltså



Toppenpinglorna


O så Elsa.. Också en toppentjej!




5 kommentarer:

Eva sa...

Jösses vilket äventyr.. Att du inte hittar Cia det förvånar mig inte det minsta=) Men bra kvinnor reder sig själva eller hur?

Anonym sa...

Ja, vilken helg, verkligen äventyr med mycket hund o skratt o viktigast vi kom ju alltid fram till dit vi skulle.....ibland på lite olika sätt :-) Pernilla

Cia sa...

Ja men eller hur Eva, du är garvad vi detta laget!!:))
Precis Pernilla, vi bör ju ha gott om tid till allt och ha med oss rätt inställning.. ha ha!

Jeanette sa...

Tack för alla tankenötter och en kanonrolig träning! <3 Tusen kramar!

Cia sa...

Tack själv Jeanette för pushning och superbra tankar och tips! Det tar jag med mig i fortsättningen.
Kram kram