tisdag 7 augusti 2012

Förberedd på katastrof..



I morse fick jag upp tjejerna i rask fart, det var ju träning för Emelie.. en höjdpunkt minsann. Idag fick dom en rejäl genomkörare igen. Rätt hållning och handställning och en mjuk och fin hand kan man säga att temat var :) Riktigt bra ridet, utveckling sker hela tiden. Emelie hoppade upp och red också så Hanna får se hur hon menar och se effekten av det hela. Jättenyttigt!!
Sen hem o steka ett berg med pannkakor och vidare till stan en sväng i dag igen. I dag var det shopping på Cramo. Vi behöver ha en container till spånet som vi har till hästarna, vi hittade en bra som vi får hämta senare.
Hem igen och nu har jag slitit med Aset, husvagnen. Skrubbad in och utvändigt så nu är den
relativt Ok :)
Jag har tänkt igenom de katastrofer som kan hända så jag ska vara förberedd på det och kunna fixa det.. Samtidigt tjatade jag nog hål i huvudet på PG tror jag.. - Har vi en domkraft jag kan ha med i Aset? Ok, tar upp den ur förpackningen o kollar så ALLT finns. Bra! - Har vi en sån där som man drar bort bultarna på fälgen med? Ok, jag kollar så det PASSAR också. Bra! - Var är reservdäcket då? Ok, UNDER husvagnen.. Funderar lite.. -Då kanske jag behöver lossa dom bultarna så jag vet att jag får loss dom om jag får punktering, tjatar jag.
- Får du punktering.. RING så kommer jag o byter däcket åt dig. Nu orkar han nog inte med mitt malande längre :)
-Ok, tack!
Jag har vittne på detta också ska ni veta:)
Tja säja vad man vill men en snällare får man leta efter..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Vilken härlig o spännande resa vi hade till Schäfer IPO SM i Värnamo i ASET :-)alltså, jag kan inte sluta leeeeee, snacka om galen pannor på vift, men kul har vi haft! Ser fram emot nästa tripp!!!

Kramis Pernilla

Cia sa...

Ja skrattat har vi gjort minsann.. Men mina nerver pallar inte en sån resa till i Aset:))