onsdag 29 augusti 2012

Som jag bär mig åt..

Kompisarna Åke och Freja

Ja det var ju en start på nya jobbet som heter duga.. Nu har jag bytt jobb då jag tyckte att det var lite att jobba 50%,  så jag valde att säga upp mig från det gamla då det inte gick att få mer tid.. Trist ja.. visst men man måste leva också..
Nåväl.. Nu kan jag bjuda på lite tokiga saker som jag gör för det händer ju titt som tätt..
På nya jobbet ska man ha skyddskläder och bland annat ingår huvudbonad.. Ja, och när jag stressade där på morgonen (skit-tidigt!) så hade jag klämt fast mössan under armen för att veta var den var (!) när jag tvättade händerna.. och kunde inte komma på va jag lagt den sen. Bra Cia! Men min chef såg det som tur va:) Va bra.. Hon undrade nog om inte hela huvet satt där också..
Sen skulle jag fixa en massa disk och tyckte att det var lite snuskigt så jag skulle ta slangen men nåt konstigt munstycke som mest liknade nåt från en brandspruta, så klämde jag till i allfall på handtaget och hej o hå vilken stråle det kom.. fast rätt upp i taket.. Tur att jag inte skrek till när det regnade på mej.. Ja så där håller det på.. Och jag var mer än trött när vi drog till träningen med hundarna.. Jag o Pernilla blev ju sena efter en trafikolycka på E4 an men fram kom vi och jag bara kände att i dag är inte min dag och det blev ju bekräftat:) Att han bara orkar Johan, att träna kackelfior :) Men tacksamma är vi:) Sen hemåt igen och då passar vi på att anteckna allt så vi inte ska glömma nåt.. Mörk och regnigt blev det och minsann stog det inte två älgkalvar på vägen! Åh fy katten vad det är läskigt! Kunde lika gärna fått dom på oss.. Men sen kröp vi fram resten.. Tänk om mna får in dom i hundkärran! Usch!!
I dag har jag varit seg och kommer nog att vara det i morgon också.. men inte så seg så det ine blir lite hundträning, det brukar pigga upp..

Inga kommentarer: