fredag 17 augusti 2012

Varför kan det inte bara vara lätt?

Mmm..

Detta är ju så jättesvårt! Läser lite olika hundsidor på Facebook och får mig verkligen en tankeställare.. Alla vill vi träna hund och ha ROLIGT i det vi gör, det är ju en hobby! Vad är rätt och vad är fel? Inget jag kommer att lägga energi på! Ett fåtal är snabba på att skapa debatter och så är drevet igång.. Otroligt tröttsamt!
Jag har bestämt att jag vill bara ha positivt och gott omkring mig när jag tränar hund, och så får det bli. Att bilda sig en egen uppfattning hör till det. Så nu i helgen ska jag åka i väg och bilda mig en av alla egna uppfattningar:) Japp!

I eftermiddags så åkte Hanna och jag iväg till Furusjö för o sola o bada en sväng. Så klart somnar jag som en stock på stranden:) Vaknar av att en gosse ropar till sin mamma: -Jag måste springa o pinka! -----Nej förresten, jag ska gå o rasta Bamse! Ha ha!! Mamman hade hur många roliga ursäkter som helst. Ja jisses vad barnen lär sig på dagis:) Eller hur!

En kul sysselsättning är att studera folk, det gillar jag! En pappa med sina två söner hade sin filt en bit från mej och jag noterade att pappan var flitig med sin kamera.. Ja just. Inte för att ta kort på grabbarna utan kunna zooma in den läckra blondinen längre bort på stranden.. Ha ha!!
Livet är kul!

Inga kommentarer: