tisdag 18 september 2012

Att inte tänka klart..

Ja det kan jag lyckas med ibland..
I lördags kväll fixade jag ihop mumsiga mackor vi skulle ha med till kursen på söndagen.. Allt i ordning.. Fixat!! Till o med låg allt på sin plats!! Helt säkert!!! Eh!! En gång till! Termos, laddat kaffebryggaren, kakor (ett måste), mackor, dricka, servetter, muggar.. Muggar! Dom höll jag i handen VAR la jag dom då?? Men va faaan!! Leta leta, Gud va irriterande! Jag har ingen koll!!!
Till slut hittade jag dom här!! En microsekund av No koll!! Ja men det var ju bra att jag hittade.. Tog en bild på det för att visa Pernilla hur knäpp jag är..

Allt tillsammans för den som har light-version av demens..

Sen släckte jag ner i huset.. Alla hade gått o lagt sej för länge sen, bara jag som är nattuggla uppe!! Det blir grymt mörkt och för att inte slå tåhelvetet i den höga tröskeln in i vårat sovrum brukar jag starta mobilen så lyser det från displayen lite lagom så jag inte väcker den björn som sover.. Ja..

Så bra att jag inte tänkte på att jag tog ett kort strax innan i kylskåpet! När jag tryckte igång mobilen så kom en sån flash-blixt som lyste upp i hela sovrummet.


Så kan det gå när man inte tänker klart. Tur att jag inte väckte stackars PG som verkligen behöver sova nångång!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, toka där!
Goa skratt bjuder du på :-)du mé!

Hur fasiken klarade vi oss i Värnamo?!, o du, jag skrattar ännu när jag tänker på vilket äventyr de va! Att gubbarna vågar släppa oss lösa är ett mysterium, haha.

Såg att Jeanette va sugen på att flytta ner, skulle va skit kul!

Cia sa...

Ha ha!! Ja roliga minnen kan man inte få för många av.. O hellre dåligt minne än dåliga minnen:-) PG börjar bli van vid det mesta, han blir inte så förvånad nu förtiden:)) Vore jättekul om Jeanette flyttar ner!! Kom nu Jeanette!!

Anonym sa...

Ser jag inte två flaskor vin i högen på bilden bredvid läsken??!!.....dem va minsann inte ned packade i picknick korgen o jag som inte fick ta med mig....en låda vin..... tok fia där, bara en massa jäkelskap :-) Lycka till med golv renoveringen i köket, jag är så glad över att vårt golv börjar bli klart hemma, så snart är det dax att slå klackarna i taket ;-) Pernilla

Cia sa...

Jo men det har du rätt i hörrö:) Om jag inte tar fel så tillhör den rosa vinförpacknigen dej:) Inte uppsöpet.. Ha ha!! Men sant.. En riktig Pick-nick kräver vin till.. :-)