lördag 22 september 2012

Grymt tacksam..

Gullegris..

Ja det är jag.. Tacksam och glad att jag har goa människor i min närhet, det ger sån fin energi. Bort med det dåliga..
I morse for vi iväg jag o Pernilla till Viebäck för spår o lydnad med Johan, regn o rusk men vad gör väl det, bara man tar med extrakläder så fixar man det.. o fika såklart:)
Har tränat en del i veckan på det Johan pekat på o visst har det blivit mycket bättre men jag måste vara ÄNNU mer konsekvent om jag vill ha ut mer.. o det vill jag! Nu petar vi på detaljnivå.. himla kul.. Jag SKA från och med idag bli ännu bättre på detta. Ställa krav och inte låta något lösa sig av sej själv för det gör det inte, noggrannhet!. Alla hade gjort fina framsteg idag på spåren och det är ju så himla gött. Att glädjas av andras framgångar är ju precis lika roligt.. Att ha positivt runt sej blir en god cirkel som gynnar alla, inget tjafs, urk!
Lydnaden idag hade jag Johan att visa på Indy vilken teknik jag skulle använda för att bli tystare, blev så imponerad. Visst blev han tyst Indy och ännu mer arbetssugen.. Strålande! Får så mycket beröm  att Indy är en så bra hund och det är ju jättekul, för det är han verkligen.. På alla sätt en fantastisk hund. Pernilla gjorde ett kanon pass o förde Zuma superfint, mycket arbete ligger bakom detta. Arbetsglädje och harmoni i ett paket.. Nu är jag så himla sugen på nytt pass men det får gå en dag till innan jag gör det. I morgon blir det bara lek och bus med Indy-Päron så han är riktigt gasad tills på måndag.. Fast det ska vara lek på mina villkor, det är också en typ av lydnad.. Fast det vet inte Indy om..
Nu är jag trött som en Gnu.. I morgon tänker jag sova lääänge..

4 kommentarer:

Matilda Edblom sa...

Är så glad för din skull!! :)

Cia sa...

Mmmm.. Tack Matilda:) Du är värd allt bäst också!! Kram

Anonym sa...

Fint skrivet!
Måste berätta att Louie väckte oss i natt vid ca 02:30 tiden, han va så arg o han som bara markerar med ett eller två skall, morrande o skällde flera gånger, jag tror han skrämde bort en ovälkommen gäst, jag vågade inte titta ut förrän efter en stund, men så arg han va, har aldrig varit med om det innan. Men jag är glad över att han vaktar, för inte vill jag att ovälkomna natt gäster ska komma hit! Kramis Pernilla

Cia sa...

Nej usch då!! Ja då vad det säkert någon som snokade! Bra med ett larm.. Ha ha!! ni har ju larm till larmet..Ta hand om er Kram