lördag 15 september 2012

Kvistlack, spårstarter och lönesupport..


Ja det har varit lite olika teman på denna dagen och den har dessutom gått väldans fort också.. Jag måste kvistlacka och grundmåla en väldans massa plank och pärlspont innan måndag och hur i allsin dar ska jag hinna det då? Jag får göra så gott jag kan helt enkelt:) Min Måste-göra-lapp har inte krymp något!! Måste bero på att jag gör andra saker som är roligare kanske? Handen på hjärtat!? -Yepp! Ibland gör jag det:)
skönt att sitta o filosofera vid en kopp kaffe kan va fint.. o kika påét...

Men nu.. idag ska jag verkligen skärpa mig!!
I går tränade jag spårstarter med Indy också, det är ju verkligen viktigt egentligen!! Hur ska jag kunna få  koncentration i spåret om han ylar o gnäller? Just de! Jag skulle skrivit upp det på min Måste-göra-lista!!
Satt en timme med en lönesupport i går och jisses vad jag stimmade innan.. Skrivit en lista på saker som jag skulle fråga, så en kvart innan så samlade jag ihop allt matrial, sprang på muggen, hämtade kaffe, kollade batteriet i min telefon, hämtade en laddare ifall batteriet skulle ta slut (fast telefonen var fullladdad), satte jyckarna i hundgården och blängde på dom så dom skulle vara tysta o inte gräva! Gick in på kontoret och blängde en gång till genom fönstret och satte mig på stolen o drog igång Helvetet så var jag redo o prick halv ringde hon.. En supertrevlig människa som hjälpte mig genom helvetet!! Tack du har en plats i himmelen!!
Sen följde jag PG o åkte en sväng i lastbilen också, det var ju onödigt egentligen men det är skönt att åka tycker jag.. Jag hade väl rast en stund då:) Hämtade en ny grävmaskin till PG, en sån där modell mindre på nåra ton, jättefin!!
Sen ringde Eva o Henke och ville komma på lite fika och nåra bärsis och det var ju kul.. Full fart hem igen och där blev vi sittande vid köksbordet resten av kvällen. Härligt med goa vänner..


 Lilla goa Elin


3 spårstarter blev det med Indy, den sista var mycket bättre än den första..

Ja nu så ska jag sparka igång dagen här, snart kommer elektrikern och drar nya ledningar till det som snickarna ska starta på måndag och matrialet till det ska jag ju måla så... Ja just de.. Hopp o hej!

Inga kommentarer: