tisdag 4 september 2012

En rensning värd namnet..


I går gick jag loss på vårat sovrum och Hanna och Petters rum. Fy faaan va grejer! Ja inte i vårat sovrum då.. Men där brakade sängen ihop när jag skulle putta fram den så jag kom åt att våt-torka bakom. Jamen! Det är en gammal soffa som vi (JAG) gjort om till säng och den vill nog inte vara säng mer nu. Botten är kass i huvudändan.. så där hade PG lagt under en del brädbitar som skulle hålla skiten uppe.. Men när jag puttade sängen så vek det sej. Ja ja! Å inte fick jag tillbaks det heller, hur jag än bände och slet, det fick bli en PG grej och jag var bara lite fundersam på att jag inte fick glömma säga till för att undvika en katastrof till på samma dag.. Men jag kom ihåg det, så bra! Ja sen städade jag tills klockan var 10 på kvällen, fy attans va trött jag var men det blev himla fräscht i ungarnas rum också.. Fint!
Nu på morgonkvisten har jag tränat hundarna en sväng. Men Indy kör jag läggande under språng. Det var grymt intressant att höra hur Johan lär in det! Jag bara stod o gapade (tror jag) det var så himla smart.. Han börjar att träna in det momentet typ mitt i, det hade jag aldrig kunnat komma på men vilket bra sätt. Tydligt.. och man slipper en massa framföringar som kan bli kassa för att man kör några gånger.. Det gäller ju även att jag är med i skallen, jag behöver "torrträna" en del till faktiskt:) Med Molly har jag  tränat en del FOT-positioner med, sen har jag lagt till HIT (framför) och nu LIGG, HIT och FOT som blir serien. Aldrig inkallning från sittande! Sen var det lite klicker på apporten också, funkar bra. Ja dax att kreppa skurhinken igen.. Tjohooo!

Inga kommentarer: