torsdag 20 september 2012

IPO kurs


I går var jag o Pernilla hos Micke på IPO kurs i Skövde.. Vilken satans fantastisk kväll!! ÅH!! 7 deltagare var vi och kunskapsmässigt allt från helt grön till att vara lite mer grön:)) För det inser man när en värld
öppnar sig mitt framför ögonen på en och nu tänker jag på skyddet.. Jefla vad nöjd jag var när vi åkte hem.. De flesta hundarna hade aldrig bitit innan och man kunde se hur dom växte på bara en liten stund.. Att våga!! Glada mattar, hussar o hundar, så ska det vara. Man ska veta vad man gör och varför.. Vi fick visa upp lydnad för att visa vad vi hade för relation och samarbete så utgår vi från det nästa gång.. Pernilla o Louie har gjort enorma framsteg..
I skyddet har vi haft vissa bekymmer med att Indy går i o stöter eller tar bett i armen.. men nu jefla.. Hur jäkla otroligt som helst men mitt framför ögonen fick jag till slut se en hund som satt med hög intensitet och hade en snygg bevakning!!! Helt otroligt!! Men det är långt kvar och frågan är hur bra det kan bli, men bättre kan det ju alltid bli:)) HURRA!!! Denna känsla skulle jag vilja unna alla som häller på med hund!!
Glada frusna och hungriga åkte vi ett gäng till Donken i Skövde och åt.. Var hemma kl 1 på natten, lycklig o trött!! Det finns hopp även för oss!!
På dagen hade jag o Eva en myspys dag men lunch på Landhs o lite shopping o spårning.. Vi hade 5 snickare hemma så jag kände mig liiite ivägen.. Hepp.. nu laddas här om för en ny dag.. Ha det göttans

2 kommentarer:

Matilda Edblom sa...

Kul för dig vännen! Kram!

Cia sa...

Tack Matilda! Kram kram