fredag 14 september 2012

På rymmen.. det var ju inte så bra tänkt Freja!


Släppte hästarna på lite gräsbete igår, för att jag ville vara lite sjysst.. Vad fick jag tebaxx? Jo två hästar som drog iväg efter några timmar när dom tröttnat på att äta! Satan!! In i bilen med Hanna, grimskaft och havrehink.. Vi hade väl våra aningar vart dom dragit.. Freja Plopp hade en gång tidigare skumpat iväg mot en granne ett par kilometer bort.. Men nej inga hästar där.. Överallt for vi o till slut fick jag ringa Herr blåljus. Hanna bölade och jag spejade över skog och fält.. Bästa Challe och Freddie anslöt i letandet, så då var vi två stycken som cirkulerade på vägarna.. Kan tänka att det var en del som tyckte att det såg skumt ut.. Tur att vi inte har en vit skåpbil också!!
Jamen till slut så hittade vi dom mumsande, precis på det stället både jag o Hanna trodde att dom skulle vara. Vi hade missat att följa en väg bakom deras hus och Helmer blev så glad när han fick se oss att han kom travande, däremot Freja hade gärna stannat en stund till tror jag men följde med iallafall :) Ja, sen ringde jag PG så han fick hämta oss med transporten, det hade börjat mörkna ute och Frejas ben var nog vääääldigt trötta.. o sen var hon grymt mätt också av detta gräsätande:) Slutet gott allting gott!! Jag det var sååå skönt att hitta dom ..Å vad glada vi blev!! Tack till snällaste Challe och Freddie som hjälpte oss att leta!!
På förmiddagen kom Matilda Edblom och Jessica från Hagadahl hit för lite spår.. Ska enbart fokusera på spårkärna med Indy.. Lååångt spår med depåer. Likaså till Mollan.. Hon har en jäkla bra näsa den hunden!
Matilda skulle köra slut på sin hund och kolla spårkondisen men ingen trötthet märktes. Rappi har en bra inlärd metod helt enkelt! Kul att träffas och fixa lite ihop..
På kvällen skulle jag o Pernilla träffas och köra lydnad men det blev ju inte så, nu var det några dagar sen vi träffades och då saknar jag henne ordentligt.. Goa Pernilla!! Tur vi ses i helgen..

2 kommentarer:

Matilda Edblom sa...

Skönt att hästarn hittades. Lovar ett freja lekte James Bond och gömde sig när ni kom första gången bara för att få äta lite ;)

Kul att träna med dig!

Kram!

Cia sa...

Ha ha!! Ja den hästen är verkligen speciell.. Skulle inte bli så förvånad om det var så!
Kul o träna med dig med, nu ska jag ut o träna spårstarter tänkte jag.. :))) Kram