onsdag 26 september 2012

Maj good!!

Inte hunnti uppdatera på flera dagar.. Min dator är nerpackad ett tag, snor PG:s e stund..
I morse var jag o tränade lite lydnad med Indy Päron. Vi fokuserar på TYST! .. o det vart han:) Bra knep jag fick.. ha ha!! Spårat lite och nu så har jag fått ner tempot en del, jag vill att Indy fokuserar på spåret mer.. Innan var det mer fart och muskler o mindre näsa. Lätt att han gick över vinklar med en halv längd och började undra vart faan tog spåret vägen.. Aaaa men här är det du, jag hittade! Det sättet vill jag träna bort och har fått bra tips på det. mer lugn o harmoni och så hinner han tänka mer. Han ska äga spåret och då kan jag ställa mer krav. Super! Har sett att det börjar funka för nu är han snabbare och backar tillbaka den bite han är utanför. Mycket bättre än stimmet som var innan.. Molly jobbar också i rutor och det behövs. Alldeles för fort ut.. Nu är det fokus!!
Starx kommer Eva o Elin så spårar vi lite igen.. I morgon drar jag o Pernilla till Skövde o IPO kurs.. Ska bli jättekul!! Att inte fler tar chansen o möjligheten att lära sig mer är synd. Alla behöver vi få feedback på vår träning och få ny input och faktiskt få bekräftelse på att man gör ett bra jobb också. För det gör vi ALLA!! Alla är vi olika och har oika sätt att ta oss till målet och det är ju det som är så kul!! Det ska vara en tillgång! Bred kunskap betyder stabilare träning som ger resultat som ger framgång och energi.. Hur man tar sig till målet har inte så stor betydelse, huvudsaken är att man tar sig dit och har roligt under resans gång:)
I morgon på kursen har jag bett att vi ska gå igenom detta med skyddsärmen.. Bara det var ju ett kapitel på sig som jag inte hade knas på insåg jag.. Olika ärmar för olika sorters hundar hur dom ser ut i truten för att få optimalt bett.. Micke och Sebbe är en eldsjälar.. och vilken otrolig kunskap.. Inget åt slumpen, ordning och reda och har kan vi snacka om att läsa hund.. Microsekundersbelöning.. Exakt rätt tillfälle.. Im so impressed

Inga kommentarer: