torsdag 6 september 2012

Ett roligt besök..

Ronja som tidigare var ägare till Helmer!

Så kul att få besök av Ronja och hennes kompis som åkte ända från Ängelholm för att träffa Helmer och se hur han har det. Ronja ägde Helmer i 12 år.. Och har varit med om väldigt mycket kul tillsammans. Vi har fått veta mycket mer om honom nu vilket är roligt, han är ju en väldigt speciell häst.
 Har tänkt att skriva om detta ett tag men bilderna har krånglat och inte velat ladda upp sig men nu helt plötsligt gick det bra. Nåja, huvudsaken att dom ville till slut:) Vi hoppas att dom kommer tillbaka någon mer gång.. Ronja då alltså, inte bilderna.. dom har vi nu :)

Idag har det varit full rulle här minsann.. Snickare har varit här o grejat i garaget och även varit inne för att diskutera lite vidare jobb i huset. Nu har vi bestämt lite hur det ska bli och det blir toppen toppen de.. Bara jag inte kommer på mer ideér men han börjar bli van med den stackarn.. ha ha!!
Sen svischade jag ner o fakturerade lite och gjorde betalningar och sen till Skara för att hämta grejer till lastbilarna.. Alltid najs att åka till Knutssons.. himla läckerbitar där:))))  Och trevliga som sjutton! Ja sen ett snabbstopp på macken för en glass och tuffar vidare hem.. I morgon bär det av igen för att lämna tillbaka det som inte passade.. Ha ha!! Gissa vem som erbjöd sig göra det då?
Ja.. Sen var det ju en överraskning som Petter kom hem med igår.. En sån där Jacuzzi eller vad det heter. Han skulle flytta den på lastbilen och blev erbjuden att köpa den..
Förvånad jag blev då.. Vi ska kolla igenom den så den är OK innan vi gör mer med den men Åhh vad jag hoppas att den är OK.. Jag bara älskar vatten!
Nu har jag börjat fantisera ihop hur man kan få ihop vedbastun med jacuzzin.. Ouiii! Men det blir nog ett projekt låååångt fram.. Men jisses det skulle bli hur coolt som helst..  ja  ja drömmar kan man ju alltid ha.. Hepp... dax för dusch och språng i säng så det blir fredag nån gång:)

2 kommentarer:

Anonym sa...

....va fasiken, shiiiit att jag inte kunde åka till Skara, missade tydligen nåt najs....haha :-) Pernilla

Cia sa...

Jajjamen Pernilla! Men jag kan ju säga till vid nästa resa:)