torsdag 6 november 2008

Datakrasch i rätt bemärkelse..

Gamla Azca och lilla BellaBus

Så fortsätter det idag...datakrångel! Nu hade vi flyttat en dator igår på jobbet och nu ville inte skärmen starta, men datorn gick. Ok..plan B. Hämta en annan skärm i förrådet då. Opps! Den var tung, ingen plattskärm här inte. Det måste ligga ett par tegelstenar i också, tänkte jag när jag släpade mig till ytterdörren så fort jag kunde. Hur får man upp en ytterdörr som håller för en missilatack med en dataskärm i handen? Jo, man pressar den mot väggen samtidigt som man är väldigt snabb att rycka upp dörren, kör fram foten och svingar till dörren så att det går att trycka sig in.
Då snubblar jag på tröskeln....det är sant. Två jättekliv in genom dörren för att få upp balansen och då är det tvärstopp. Pang...Huvet rätt i köksväggen samtidigt som jag tapper skärmen i golvet.
Då blev det fart på kökstanterna kan jag säga.
-Vad var det? skrek det innanför köket. (Det ballrar rätt bra därinne bland diskmaskinerna.)
-Jag vet inte, skrek nästa. Gick diskmaskinen sönder?
-Nää, det var bara jag, sa jag och gned min panna.
-Åh, jasså.
Om skärmen går att använda (tror inte det) ska jag kolla sen. Mina kolleger fick ett gott skratt iallafall...och jag också. Det var inte den enda fadäsen jag gjorde idag kan jag säga...jag tror jag är lite uppe i varv så jag blandar ihop saker och ting. Nu kan jag fnissa åt det, men åhhh vad pinsamt det kan bli ibland.

Inga kommentarer: