fredag 7 november 2008

Löv löv löv löv!!

Ny dag och jag är ledig, gött!! Men plikter hänger över axlarna som ett ok och jag får fart i räfsan och krattar löv som finns i mängd och parti í våran trädgård. Indy och Bella busar och passar på att rasta av sig. Indy vädrar något och mullrar lite och reser ragg. Jaha, om det är några banditer som är på väg får dom helt enkelt skylla sig själva tänkte jag och krattar vidare. Sen förstår jag vad det är.
Tydligen jagar någon med hund, det kläffser i skogen jämte oss. Hmm..får ta in mina hundar då, annars lär den beaglen bli uppäten. Jag tycker att det är dåligt omdöme att bara släppa iväg jagande hundar utan att meddelat området att det ska bli jakt och drivande hundar. Alla vet att vi har hundar och jag tar gärna in mina så att hunden kan jaga ifred utan att riskera att bli biten. Dom jagar precis jämte huset och det är lätt för hundarna att komma in på våra marker, det har dom ju ingen uppfattning om. Särskilt nu när Bella precis löpt, Indy släpper inte gärna in någon extra hund i sitt revir just nu. Ska ta ett snack med jägaren, annars irriterar jag ihjäl mig.
Mer samarbete!!!

Inga kommentarer: