fredag 28 november 2008

Vilken dag.

Hoppsan, så här kan det jäsa ibland.


Kom till jobbet vid 8.00 och börjar med frukost, vilken lyx. Men det vara i 12 minuter ungefär. Men det räcker till lite kaffe iallafall, kaffekopp nr.4. Personalen eller deras barn är sjuka i feber eller magsjuka, så hela dagen går man och spritar sig på händerna. Så det har varit fattigt på folk på jobbet idag kan man säga.
Och faktiskt nu ikväll tog jag en snaps, jo det är sant. Himla va äckligt det är. När syrran flyttade till USA fick vi deras "barskåp" för det ville dom inte släpa på. Det var en massa sorter bla Absolut Renat, helt oöppnad. Den är öppnad nu och det blev den för ett annat magsjuke-anfall sedan. Hanna blev sjuk och jag gick till skåpet och sa till PG i förbifarten att nu hämtar jag spriten.
Förvånad tittade han på när jag öppnade flaskan och hällde lite i händerna och tvättade mig. Inte för att jag vet om det hjälpte, svårt att säga när man inte har båda facit, men sjuk blev jag inte den gången. Nu har jag alltså tagit en snaps istället så får vi se hur det går. Här hemma är vi pigga men det finns ju runt en hela tiden. Imorgon tänkte jag köra hundarna, få se om vi åker till Furusjö en sväng eller hur vi gör. På söndag är det julskyltning och det brukar vara så mysigt att gå och kika.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,

Vi hade tänkt att åka till Furusjö och träna lite...vilken tid ska du dit om du åker?

Kicki& Trazzla

Cia sa...

Jag åker nu på förmiddagen, ring mej om du vill på 070-679 23 88.

Kicki sa...

ok...det missade jag ..menade imorgon.

//Kicki

Cia sa...

Ja, vi kollar med Lottie och Pia också. Jag kör på f.m iallafall för sen ska jag på julskyltning.