tisdag 11 november 2008

Musse Mus

En av nackdelarna med att bo på landet är möss som kan komma in i huset. Det har ju hänt att en och annan har fastnat i en råttfälla kan jag säga. När vi höll på att renovera köket och allt var värre än vanligt hörde jag en kväll hur det krafsade bakom kylskåpet. Kylskåpet hade vi fått förpassa mot en vägg som för tillfället var allt annat än tätt. Efter många påpekanden till PG om detta, orkade han inte höra mitt tjat mer utan gick för att titta. Själv hade jag mina misstankar och ville ju inte vara först på plats om man säger så. Jodå. Det hade fastnat en lite musbäbis i kylskåpets fästanordning mot golvet. Helt stilla låg den, vi trodde att den var dö. PG hämtade ett par jobbarhandskar för att ta loss den, den hade fastnat med huvet och kunda varken komma fram eller bak. Men den var inte dö..inte förrän PG lossade den från gallret! Hu..jag ryser än idag åt det.
Att jag ska tömma en råttfälla skulla aldrig falla mig in. Då slänger jag hellre hela fällan.
-Det kan du väl inte göra, det blir ju hur dyrt som helst att köpa nya fäller hela tiden. Tänk.. Den fabriken lär gå hur bra som helst om jag skulle sköta den syssla. Men Musse Mus är en fena på att fånga dom också, och det är tur.

Inga kommentarer: