måndag 17 november 2008

Träningsläger hela helgen!!

Oj, vilken helg. Nu har vi fått uppleva några omvälvande dagar med nytt tänk inom hunderiet. Föresläsning och praktiska övningar i lydnad och skydd. Jag är verkligen tacksam mot Jeanette och Jonas som födde iden om lägret. Jeanettes mamma Rosie och Benson, Jonas och Jeanette har tillbringat helgen med att engagera sig i oss och våra hundar och visat oss på ett tydligt sätt var det brister i vårat ledarskap. Oj Oj! Det var bara att inse sanningen. Tycker att jag själv har gjort stora framsteg (och Indy) och det gäller att hänga i och fortsätta i samma spår. Peter, Jonas och Benson har figgat för fullt och det är vi tacksamma för. Det känns bra att få stöttning av Peter som känner oss förare och hundar. Challes Henke har haft alla barnen under helgen och bara det var ju fantastiskt, träna utan att behöva oroa sig för barnen. Ätit, lekt och sovit över har dom gjort. Peter värmde på bastun på lördagkvällen och det var ju poppis, själv orkade jag bara släpa mig hem och ta en varm dusch. Vet inte om hjärnan gick på höga eller låga varv för jag låste in Lottie i klubbstugan medan hon pratade i telefonen, hygglo. Slut var lägret på söndagkvällen. Vi tittade på film och bilder innan vi for hem, jättekul. Att få se sig själv på film är ju jättehemskt men lärorikt. Det syns tydligt vad man gör fel och rätt. Tyvärr har jag den genen att se det som inte funkar i detta fallet. Matilda var trött iallafall för hon somnade på pingisbordet under filmen. Kramar till alla som varit med under helgen, ni är för goa!! Många har hjälpt till för att det ska fungera. Några har filmat, bakat eller sett till att det flutit på, på ett bra sätt.



Inga kommentarer: