lördag 8 november 2008

Lite lydnad..

Bella-Bus.

..fick det allt bli en sväng idag. Först ett spår på hela fotbollsplanen med tre apporter. Det gick skapligt bra. La sej på alla apporterna iallafall, lite slarv i vinklarna. Körde rondering med "inkallning", han ska tillbaka till mej och så kör vi lek emellanåt, det är bra träningen. Fick tipset från Jeanette Hedman och nu slipper jag "indiantjuten" från honom men det har blivit segare att springa fram till värnet istället, dragningen ligger ju bakåt klart, men sen när han rundat, då är det fart. Tyckte att lydnaden fungerade bättre när vi kört rondering. Kanske kan det bero på att han fick mer "tryck" på sig. Riktigt nöjd för att vara jag. Måste träna mycket nu i veckan när vi ska ha läger hela nästa helg. Ska bli såå roligt, då blir det taikonläger med hund, hund och mys. Några ska sova i husvagn uppe hos oss. Ikväll är vi bjudna till familjen Nyberg med Puma-hunden. Ska bli mysigt att komma dit och äta något gott.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man blir ju generad över att mitt namn nämns... usch så glad jag blidde..
Men vänta du bara Cia! Snart är min lilla skit stor och då kommer jag behöva all hjälp jag kan få så vi blir ett hyfsat ekipage...

Längtar tills imorrn!

Kram Jeanette

Anonym sa...

Ps. Hastigheten kommer när han underordnat sig kravet och förstått att lönsamheten ligger i att komma in till dig. Har han motivation till 100% att komma in till dig så kommer farten succesivt öka till max. Det handlar om trygghet.

Springa kan han, det brukar de kunna när man köper dem...

Plocka isär beteendet och hela momentet och tänk på vad din hund egentligen gör, så kommer det gå upp ett ljus;-)Dags att ändra inlärningen? Momentet är ju inte klart tills det är perfekt... *s*

Rom byggdes inte på en dag, han ronderar så fint och ni är såååå himla fina tillsammans!
Ds.

Kram Jeanette igen :-*