lördag 15 november 2008

Oj, vad vi har lärt oss idag.

Bella och Indy valp.
Träningsläger med hundarna hela helgen. Fantastiska människor som har brytt sig om och hjälpt oss med våra hundar, Rosie, Benson, Jeanette och Jonas. Och bra har det sannerligen varit. Tycker att Indy och jag gjort stora framsteg idag tillsammans. Vi har fått träna på ledarskap och fått Indy att börja inse till fullt ut att det är jag som leder. Nu vill det bara till att det fortsätter i samma anda och att jag inte tappar ledarskapet.
Hela träningsgänget som brukat träna tillsammans har jobbat ihop och det är en styrka när vi kan fortsätta att titta och hjälpa och stötta varandra. Jag är helt slut och hunden lika så. Det har varit omvälvande för honom att fokusera på mig och inget annat och att jag har det kravet på honom. Sista lydnadspasset såg han nästan i kors. Inbjudna till att bada bastu hos Peter och Lottie blev vi hela gänget men jag bara orkade inte. Vi har övernattningsgäster här hemma som bor i husvagnar och pigg och fräsch får man försöka vara imorgon igen. Vill passa på att få ut maximalt av träningen nu. Lottie fick åka och jobba stackaren men hon hänger i. Supergod mat har vi ätit på Väst-göte 2 kvällar, det var så skönt att bara sätta sig vi dukat bord och mumsa, skönt. Hanna ska sova hos Challe och Henke inatt med alla andra barnen så där lär det bli highlife. Roligt för dom, tack snälla Challe och Henke. Vilket roligt minne. Alla har gjort framsteg idag och shit va glad jag är för det. Ni som inte var med har verkligen missat något.


1 kommentar:

Anonym sa...

Oj förstår att ni är trötta men ja förstår att de har varit otroligt givande.! stackars lottie som har jobbat me.. Kram Eva Hella och Piss Bosse