fredag 12 december 2008

Jä...a peppearkakshus

Inte mitt pepparkakshus men jag önskar det!!

Idag fick jag rycket att sätta ihop pepparkakshuset innan jag åkte till jobbet. Tur att jag är en ganska lugn person. Men himmel vad jag blev irreterad när jag fick upp paketet. Inte nog med att alla delar ska limmas ihop, vissa delar hade smulats sönder också. Nu är det ihoplimmat med smältlim..världens fuskbygge. Till och med vårat hus är tätt i förhållande till pepparkakshuset. Taket på baksidan har ingen anläggningsyta alls utom längst upp. Ja ja.. Jag slänger väl på massor av kristyr för att dölja alla skavanker! Eller inte, den var nästan slut..just det ja. Går det dryga ut med mjöl??
-Nej..men det vet jag nu. Ok..massor av gelehallon på taket och pudrat vaniljsocker och massor av enris runt. Såja. Skam den som ger sig.
Vi brukar ha pepparkakshus och Indy har som jultradition att äta upp dom. Jag har plaserat det i mitt lilla växthus (ska se om jag kan ta en bild på det) och hoppas på att han ger fan i det i år. Han har sneglat på det och jag har sagt -NEJ!!! Så nu vågar han knappt titta åt det hållet.
Första året hade min mamma gjort iordning ett sånt fin hus som Indy tog tag i och skulle försiktigt lotsa ut mellan spjälorna vilket gjorde att hela skiten for i golvet. Smask, smask! Mamma kom springande och där stog han och glufsade i sig. Klabbig kristyr på hela golvet. Mmm!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Halla... Nu ar ja harnere klanning har ja pa mig klockan ar 08.50 pa morgonen och vi ska sola och bada hela dan.. Hoppas att allt ar bra med er. Och vilka sota katter.! och dom dar javla pepparkaks husen ar ju omojliga att fa ihop, ja och freddie och lina skulle bygga forra aret. Sag ut som en jordbAVNING HADE GATT FRAM.. kRAM

Anonym sa...

Taget! Ordergivning sker imorgon kl1300. Vidare information kommer alltså att delges samtliga deltagande vid detta tillfälle.

Over and out!

;-)

Anonym sa...

Ni är bäst!

Kramar

Cia sa...

Vaaa!! Ramazotti-Ewe..varför ha något på sig??? Du är la på semester!!

Lägeskontroll..Indy fått ny order på bevakning! Uppföljning imorgon!!

Någon är så snäll och tycker vi är bäst, både overkligt och väldigt rart! Tack!

Anonym sa...

Sanningen ska alltid fram och jag mfl tycker att ni är bäst!

Du är så jädra duktig och kämpar på och får så fina resultat... en inspiration för mig iaf...

Kram

G I Jane

Anonym sa...

Du mumera singha Eve o, ja far be haha kram