måndag 15 december 2008

Så kan det gå!!

Mums!
HA!!Började kl.11.00 idag, nu skulle jag minsann få lite gjort på förmiddagen. Mmm! Började med att kolla alla bloggarna, plockade ur diskmaskinen, ladda diskmaskinen på med tvättmaskinen, åh va tråkigt! Tur, då ringer Lottie och vi snackar bort en stund. Får syn på all choklad jag ska smälta och göra nougat av. Varför inte NU! Tidsoptimist-Javisst! Sådär jag..efter en stund var det klart. Hmm...var ska jag gömma det nu? Petter hemma först i eftermiddag....måste tänka ut något bra ställe det kan stelna på ifred! Ovanför kylskåpet blir bra. Kan tillägga att jag gömde all choklad i kylskåpet innan jag gjorde iordning den, under morötterna, allt var kvar. Ha ha!
Tyvärr glömmer jag själv bort att jag pular undan saker och kommer på det när det är försent! Så blev det idag också. Skulle fixa lite kvällmat och ryckte till i det förb..de kylskåpet som stängde sig framför näsan på mig och då kom all chocklad och en plåt ner i huvet på mig. Dunder och brak! Hällde mjölk på fötterna gjorde jag också! Nu kom ordet NEJ väl till pass när hundarna kom och ville kolla in vad jag tappade för gott, (bra tryck i det nejet) ingen choklad till dom inte!
Tidsoptimist, ja! Till jobbet gick det med gasen i botten. Dom hade stängt av 195:an för en lastbil vält där igårkväll och dom skulle bärga den på morgonen. PG och Hanna kom en stund efter att det hänt på kvällen och Som Hanna sa: Han blev inte skadad han som körde, det var väl tur mamma, han blev bara förvånad. (men hon menade klart chockad) Inte så konstigt när släpet for över räcket och välte ner i en slänt och hytten vinglade och var på samma väg. I morgon ska vi personal ha luciatåg för barnen på förskolan. Tänkte mej själv som en busig tomte som ska stå och göra grimarser, det blir säkert lyckat!

2 kommentarer:

Anonym sa...

OJ...*S* tur att det gick bra...

kram Kicki

Anonym sa...

hej=) mitt nummer är 0707- 98 82 98!
Kram Matilda