torsdag 4 december 2008

Ute är mörkt och kallt..


Kan man verkligen påstå. Lottie och jag hade bestämt träff i Furusjö kl 1800 för att träna lite hund. Typiskt nog var jag först på plats, typiskt för att då måste jag tända lampan på planen i mörkret och det gillar inte jag. Man måste korsa hela planen och in en liten bit i skogen för att nå stolpen med strömbrytaren på. Har inga bra vibbar i Furusjö kan jag säga, känner mej iaktagen på något sätt.

-Nej, jag väntar på Lottie helt enkelt, så kan vi gå tillsammans. Jag åkte en liten sväng runt Furusjö och tjattrade i telefonen och helt plötsligt kom jag på att Lottie kanske inte heller gillar att vara först på plats så hon kanske också cirkulerar i Furusjö för att invänta mig. Lika bra att ställa mig och vänta. Precis samtidigt kom vi fram och sååå modiga vi var när vi kunde tända lampan, phu!! Träningen gick hyfsat bra, tänkte träna ordförståelse med Indy så jag kan dirigera honom på håll. Sitt, ligg, stanna, hit. Ifrån Fot ska jag kunna beordra Hit, så ska han ställa sig i korrekt position, ja ja. PG är iväg nu på morgonen och hämtar sin nya maskin, glad som ett barn på julafton är han. Nästa helg blir det ev. Liseberg, det är ju såå mysigt med all belysning och julstämning, Petter och Hanna vill helst åka grejer och spela spel men jag kan gå och bara mysa med lite kaffe. Det blir en lite kissemåns till här hemma. Vi hade tydligen garderat oss på fler ställen men vad gör det. En grå skeppskatt ska vi hämta i helgen, tänkte den ska heta Knarren. Skeppskatter är speciella på det viset att dom har extra tår, det sägs att man hade dom på skeppen förr och att dom kan klättra på rep med huvudet först ner, men det är nog en myt. Det är säkert ett genetiskt fel. Men fräna är dom, riktiga tassar har dom.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha ja nu är det jag som sitter i fällan... måste vara sååå noga med att inte falla tillbaka på mitt gamla "hej hej hej kollap på mig oj vad fin du är!"-strunt...

Sen att jag har korta ben som en annan dvärg gör ju inte saken bättre:-P

Haha som sagt inga kommentarar;-)

Längtar till imorrn!

Stora kramar!

Kennel Piastigen sa...

Va häftigt med en skeppakatt.
Kram Pia

Cia sa...

Jag kommer på mig själv med att "duktiga" hundarna alldeles för mycket. Bella svimmar nästan av glädje, medan Indy blir slöare. Måste skärpa mej!! Vi kollar varandra imorgon. Hu då!