måndag 22 december 2008

Julhandel..



Jag var inte ensam på A6 idag och det hade jag inte räknat med i och för sig! Skönt när siste klapparna var inhandlade och jag gick mot dörren.
Tänkte: Stackars satar! när jag gick ut och mötte en kompis i dörren.
-Du ser arg ut, skrattade hon..
-Nej, elak, svarade jag, för så kände jag mej när jag trängts med massor av snoriga ungdj...r och pensionärer.
Fick reda på nyss att jag blev ledig i morgon, vilken himla tur!! Då har jag lite mer tid att stöka till det här hemma, för så känns det. Ju mer jag håller på, ju stökigare blir det, tills jag plockar tillbaka alltsammans. Ser fram emot en lugn jul och ett nytt år. Känner mig laddad för nya uppgifter. Ber att alla håller tummarna för mig, jag har sökt en tjänst på kriminalvården som jag gärna vill ha. Skulle sitta fint som julklapp! Då skiter jag i den nakna snygga tomten på Jeanettes blogg, faktiskt!!

1 kommentar:

Eva sa...

Åh va roligt me nytt jobb därmed nya utmaningar.! Jobbet kommer du få.. Kram