onsdag 17 december 2008

Min häst Fakir har aldrig varit med på bloggen, nu är det dax. 21 år gammal.

Har skrivit lite julkort som jag ska åka och post. Tyvärr brukar det vara så att jag skickar iväg en hög och får tillbaka av dom jag inte skickat till, varför är det så?
Har börjat ladda för två nätter på Beathalandet. Peter och Lottie med barnen åker till Egypten och jag går in som förste man på plats. Vi har ett bra schema att jobba (efter tror jag.) Qarma har fått flytta till Challe på huliganläger, där kommer hon lära sig mer hyss, tror jag. Två Xanadou-valpar på samma plats kan bli för mycket!! Vi frågar Henke efter ett par dygn, tycker jag. Plan B är att hon får komma tillbaka till hundgården. Hos Peter och Lottie ska jag titta på ALLA hundfilmerna som filmats i lugn och ro, japp. Ska bli mysigt, sen ligger jag väl och analyserar hela natten. Hanna har tingat på få sova med mig och det känns bra, helt själv blir ensamt.
På fredagen ska Bessie in för att ta bort styngnen på djursjukhuset, jag har blivit varnad av Lottie att Bessie är PIGG och beter sig som en galning. Min strategi är att ta tre djupa andetag, öppna dörren till hennes rum, vända bort huvet och bara få tag i pälsen någonstans när hon hoppar upp och ner överlycklig att någon kommer till sjuklingen. Väl framme, ta henne ur bilen och gå lydnad in och hålla fast utav bara 17 när dom klipper bort stygnen.
Nu är det dags att åka, tar med en jycke till Habo och går en sväng tror jag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

ja han är fin Fakir din gamle Polle.Jag hoppas att allt går bra och bessie komer att sköta sig galant.Quarma har enligt uppgift skött sig bra,sovit i sängen med Challe.Hon måste tro att hon hamnat i hemelriket.Nya planer när det gäller den lilla hanvalpen.han behöver ha lite valpvälling morgon och kväl.Tat försiktigt när ni matar.Må så gott!!Kram Kram

Anonym sa...

HAllo Cia!!

Vill ÖNSKA DIG EN GOD JUL O GOTT NYTT ÅR!!


Sköta om djuren det fixar du galant!

Ha de gott
Elisabeth o Ojsan

Cia sa...

Hej Elisabeth.
God Jul och Gott Nytt År på er. Har tyvärr inte din mailadress så jag kan skicka personligt, synd! Du får gärna lämna den om du vill. Ha det så bra iallafall och hoppas att vi kan ses till våren. Hälsa till Bibban.