lördag 17 mars 2012

Bra lördag..

Åh jag längtar.. till sommaren!

..som började tidigt. Klocka började ringa vid halv 7 så det var att knata upp och dra på kaffet så man vaknade. Lite frukost och borsta tänderna och sen kom Pernilla vid 7.40 för vidare för mot Malmbäck, det var träning för Johan idag. 2 pass hade jag hunnit med Indy under veckan men det hade gett bra resultat.. tänk va! Nu jädrar fick vi en fin position med fokus till tusen idag.. Gud va glad jag blev! Gnisslet börjar avta nu när han är mer koncentrerad och jag kan sätta mer press på lydnaden o det tar han bra. Jag måste bli ännu bättre på vissa saker.. ja eller en hel del helt enkelt.. Men gud va roligt det är! Jag bara älskar denna hunden! Molly med naturligtvis.. men vi har inte hunnit komma samman så mycket ännu arbetsmässigt.. Sen är hon en sann levnadskonstnär som man kan lära sig mycket av.. he he:)
Vi har börjat röja av på baksidan av maskinskjulen nu när PG har en av maskinerna hemma, blir nog bra när det blir klart. Det är grymt mycket jobb med allt men samtidigt får man prioritera lite.. Här finns hur mycket som helst att göra. Man väljer ju själv nivån på allt! På eftermiddagen åkte jag o Hanna till ridhuset med Helmer en sväng. Vi kände inte för att stå ute i snålblåsten.. Nu fick dom en genomkörare i sidvärtsrörelsernas svåra konst.. Hanna kämpar..Helmer gör så som Hanna säger och jag står i mitten o hoppar jämfota:))))
I morgon blir det nya tag.. japp japp

Inga kommentarer: