torsdag 15 mars 2012

Grattis Petter!



PetterPlutt har fått sitt lastbilskörkort idag!! Inte dåligt det strax över 18 år och både fixat bil och lastbilskortet. Sen har han kört grävmaskin sen han var 6 år.. Då enligt stolt pappa PG bättre än en del maskinister som jobbar med det dagligen :)
Nu har husvagnen fått sej en översyn inför besiktningen imorgon, den har stått still för länge så vi får väl se hur det går. Tanken är att dom ska bo i den på crossläget i Saxtorp i slutet av mars, då vill jag åka ner o titta fast det är en bit att åka klart. Få se hur det blir..
Idag har vi tränat lydnad med hundarna, Molly får träna mycket drift och skall, snart ryker en jacka till för mig. Maken till snabb hund alltså. Hoppas på ett MH snart, vill inte prägla för mycket lydnad innan, bara det väsentliga som att komma tillbaka, sitt o ligg och massor med lek. Än så länge har vi inte så mycket regler kring leken, det ska bara vara så roligt! Just nu befinner hon sig i höglöp men det märker man inget av så jag kör på..
HannaPanna sover hos Sara inatt och ska få följa med på hennes praoplats, Tidaholms ridklubb. Det blir grejer det.. Spännande!
Spännande blir det imorgon.. då ska jag sparka igång min dator på jobbet igen och fan ta den om det jävlas.. Nästa vecka blir den utbytt.. hela kittet! Det blir göttans.. Men nåra dar till får den allt streta på nu när lönen ska iväg.. Annars!

Inga kommentarer: