torsdag 22 mars 2012

Ibland kan jag bara inte låta bli..



Som häromkvällen när vi skulle köra lydnad med dogsen.. Jag var helt slut o egentligen inte i fokus, vad skulle jag köra då för? Jo, men det hade jag bestämt! Det blev inte lysande precis..
Indys fokus var Ok... men det var ju inte det jag var ute efter.. jag vill ha energi!! Hur ska hunden kunna ge energi när jag inte ger det till honom??
Pernilla fick säga till mej att jag fick skärpa upp mej, tur att man har ögon på sej det är guld värt. Sen att det är samma ögon varje gång man tränar är helt otroligt bra. Hon vet precis hur det ska se ut, kan se ut och ska se ut!! Då ser man ju direkt om det skett förändring, bättre eller sämre? En som hjälper att tänka...
Iallafall så blev jag så himla arg på mej själv att jag inte la det där krutet på träningen på kvällen utan var jättemesig!! Jag var tvungen att koppla på kärran på morgonkvisten o dra till Furuvallen o träna o nu jäklar alltså.. gick det jättebra. Energi energi.. Använde bara en liten plätt att träna på, kanske 10 kvm. Här hände det grejer hela tiden.. Lek, skalla, fot, backa, vänd runt, framåt, skall, fot, backa, lek osv.. Det kändes bättre!! Han var tvungen o vara med precis hela tiden.. Sen gick jag med Mollan en sväng o väl tillbaka så kände jag mig supernöjd!
Idag är jag ledig! Städa och fixa till lite här hemma o sen drar jag till stan, jag ska köpa mig nya dojjor det är ett måste.. Allt är helt utslitet.. O sne är det härlig fredag.. Göttans!!

Inga kommentarer: