måndag 5 mars 2012

Det kommer gå åt många spår..


Spårade idag igen med hundarna. Indys var bra, med avstamp åt höger och vänster med en apport på slutet.. Apporterna han har missat i sin dag kan jag räkna på ena handens fingrar.. Han blir sååå nöjd när han lägger sej o vänder sej om, och kollar på mej .. -Ha, kolla jag har den!!
Om Indy tycker det är kanonskoj så är inte det ordet uppfunnet än, hur kul Molly tycker att det är :) Påminner mest om en vriden banan där hon går fram. Det gäller att ha ett ordentligt tag i tyglarna o sätta ner klackarna.. Hon har alldeles för bråttom och blir helt upphetsad av att spåra! I slutet när korvhögen kommer blir det som en "Happy ending"! Harregud!!
Spåren är rätt korta än så länge men längre vill jag inte lägga, utan tänker framöver lägga fler korta för att se hur hon reagerar på det.. Mat är hennes passion i livet, tackar gudarna för att jag har hundar som gillar näring och lek. Det blir så mycket roligare och enklare att träna då..

Fullt ös på jobbet, känns som jag knappast hinner dit förrän jag ska åka hem. Skulle varit ledig i morgon men det är så mycket så jag får åka in extra. Jag tycker verkligen att mitt jobb är roligt o stortrivs! Till hösten blir det lite förändringar för min del, ska var kvar på lön men med lite nya uppgifter uppeppå dom gamla. Blir kul det med:)

Inga kommentarer: