söndag 11 mars 2012

Hanna och Helmersson

I går fick jag riktigt mycket gjort.. faktiskt! Hade i allafall bestämt att hundarna skulle få vila efter rekommendation från Johan efter träningen i lördags.. På eftermiddagen packade vi in hundarna och lite fika och åkte till Hökensås och gick några timmar.. Till slut var det så mörkt att vi knappast såg vart hundarna tog vägen och det är ju lite olustigt. Funderar på om jag ska byta hundkärran till en annan.. Ska börja kolla runt i alla fall för o se vad som finns. Nybesiktigad är den o funkar hur bra som helst så egentligen behövs väl inte det, men ändå :)))
Den där jäkla vedhögen kommer aldrig att ta slut, min rygg kommer att gå av innan detta är klart! Katten Åke är ju rätt klök också, som hoppar rätt upp i klyven o tur att det gick bra.. Ett liv av sina 9 gick där.. En stund senare ligger han o tvättar sig fridfullt i solen, fast lite felplacerad framför klyven. Den här vedklampen jag skulle klyva hade spänningar i sej så Pang.. for den iväg som en projektil när den klövs...Över huvet på katten och rätt in i vedboden.. Där hade vi tur igen.
Nu är det ny vecka och det är veckan innan vi skickar lönen.. Hej och hå vad jag kommer sitta och stansa siffror. 250 timrapporter plus mina egna områden.. Hoppas på härliga kvällar och vårvärme..

Inga kommentarer: