söndag 4 mars 2012

Hundträning och fest..i den ordningen..

Pappas pojk!
Spår o lydnad var det som tränades idag. Efter att tittat på filmen sen sista lydnaden fick jag en tankeställare.. Hmmm, det skulle ändras på det, var min tanke i allafall! Det blir ju inte alltid som man tänkt sig, men det är bara att jobba på:) På ett ställe bättras det och nästa stjälps det.. Detta sitter ju inte i ryggmärgen precis. Boll, klicker, hållning, kroppspråk..o så ska jag tänka också!! Indy kämpar på så bra.. det är jag som ska bli bättre på ALLT!! Hanna tränade Mollan med klicker o hon fattar snabbt vad man vill att hon ska göra.. Ehh..både Molly o Hanna:)
Båda tyckte det var riktigt kul. Pernilla tränade Loui o det är ingen lätt hund precis.. Men stora framsteg gör dom tillsammans!
Petter o PG åkte till Tidaholm för lite crosskörning.. Petter körde omkull ordentligt, usch!! Kommer aldrig att vänja mig vid detta.
På kvällen var vi på fest i bygdegården här i Gustav Adolf, Eddie Meduza-fest, det ni! Blandad ålder från 18 upp till 75 år:) Åkte mest dit för roligt folk o det var de.
En del hade jag inte träffat på 20 år om det räcker, o då blir man skräckslagen! 20 år liksom, vart tar det vägen..
Hanna o Sara ville rida på bana idag så PG plockade med tjejerna till Brandstorp. En jättefin ridbana finns hos Madde o Thomas, med en fantastisk utsikt över Vättern, minsann! Jag klöv ved för glatta livet, säkert några kubik i dag, det finns hur mycket som hest.. Phu!! Ett lass med hö har vi hämtat också. Längesen jag sett ett så fint hö.. det luktar nyslaget fortfarande.
Nu ska jag slänga mej i duschen, ny jobbarvecka på G..

Inga kommentarer: