tisdag 22 januari 2013

Hundträning i högsta grad..

Vi flöjtade iväg jag o Pernilla mot Nossebro i eftermiddags.. Fulla av förväntan och vilt diskuterande av vad vi skulle ge oss på idag :) Jajjamen! Mina tankar jag haft i skyddet med Indy ville jag prova och Pernilla kom med bra ideer..
I 70 kilometer i timman sniglade vi oss fram, en grym dimma..
Fram kom vi och körde liten sväng lydnad. Tog mina tankar med Micke hur jag ville köra Indy först, för o se om jag gjort någon tankevurpa men den var klart godkänd.
Och det blev SÅ bra!! Han har blivit så mycket tryggare nu Indy. Åh vad glad jag blev!  Så här kommer jag arbeta vidare med honom ett tag, så stärker det han ännu mer.. Tacksam tacksam för allt fint stöd jag får av alla runt i kring.. härligt folk!

På hemvägen var det inte klokt alltså.. -14 grader och dimmigt o massa rimfrost!! Knappt det gick och köra mer än i 70! Lite rådjur och en älg såg vi också, tur att vi missade dom med bilen, hu!

I dag på min Big mission.. väntar jag spänt på ett besked! Hoppas det blir ett svar jag vill ha!!
Wish me luck!!

Ja just de! Sålde mitt hundsläp också i dag också.. till Gävle!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller tummarna! Pernilla

Cia sa...

Tack Pernilla Goding :)