tisdag 8 januari 2013

Ingen Einstein precis..





I dag gjorde jag en sån totalblunder på jobbet.. och jag var glad att jag var själv.. Jag gör det titt som tätt och det är bara att skratta åt det. Ingen skada skedd i allafall. bara jag som blev dyngsur..
Men det torkar :)

Slängde i mig en sallad på vägen hem,( åt den i bilen till o med) sen hämta Hanna i skolan. Vi fick tajma in allt då vi skulle till en equie-terapeut med Helmer. Misstänkt låsning i höften efter det hala underlaget. Gammal häst kräver lite extra underhåll. Detta är otroligt intressant och man lär sig massor på att stå med och lyssna. Visst hade han en liten låsning som hon fixade till..
Jag blir både imponerad och intresserad när jag ser henne fara fram med händerna en bit över hästen och hittar dessa triggerpunkter.
Hur gör man? Hur känns det? Varför blir det såhär? Har själv provat och jag kan med handen känna vissa saker när jag drar med handen en bit (ca 10 cm) över hästens rygg.. Små värmeskillnader och att det sticker lite i fingrarna.. Känns det inget är det som det ska, men om det sticker lite, som impulser, då betyder det att det är ett "energistopp". Magiskt!!
Tacksam att vi fått denna kontakten och det blir säkert att vi får åka dit någon mer gång med lilla Helmer. Alla hästar skulle behöva detta någon gång. Det kan räcka med att dom halkar till i hagen eller sträcker sig eller att man varit lite stelare i sin ena sidan när man rider så kan det bli aktuellt. Och det händer ju alla någon gång. Ja intressant är det ändå..
I morgon ska jag åka till stan och köpa mig en ny hundtränarjacka.. Min gamla som var så skööönt dreglig och med alla läskiga fickor ville inte mer.. Hela dragkedjan sa upp sig i fredags. Riktigt synd!
Har även inventerat i hästfoderlagret och det ska kompletteras också..
Det lär bli riktigt dyrt i morgon!

Inga kommentarer: